Blog > Komentarze do wpisu

Skóra - od niej zaczyna się piękno

 

Pewnie każdy z Was się zgodzi, zresztą potwierdzają to także badania psychologów, że wygląd kobiecej skóry jest jednym z najważniejszych wyznaczników jej atrakcyjności. Fakt ten znajduje odbicie w powszechnym sięganiu kobiet po kosmetyki, które mają na celu upiększyć cerę i skórę całego ciała. To z kolei wykorzystują koncerny farmaceutyczne oraz kosmetyczne, które prześcigują się w ofercie kremów odmładzających, obiecując w swoich kampaniach reklamowych cuda!

Kobiety zawsze chciały być piękne. Kiedyś próbowały zachować młodość zapewne bardziej naturalnymi i domowymi sposobami, dziś mają kremy, balsamy, peelingi i żele. Rozwój branży kosmetycznej, Spa & Wellenes oraz medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej, które można właściwie zaklasyfikować do wspólnej grupy: Beauty, jest znakiem czasu.

Dzisiaj wszyscy chcemy żyć jak najdłużej i wyglądać pięknie również tak, długo jak się da, a najlepiej non stop. Potwierdza to pewnie każda kobieca kosmetyczka, w której znajdziemy kilka rodzajów kremów, balsamy, korektory i w końcu puder czy podkład, które są tą przysłowiową kropką nad i w całym procesie upiększania cery.

Obecnie nie tylko kosmetyczka jest przechowalnią różnej maści „specyfików”do skóry,  są nimi także magazyny lifestylowe. Mam przed sobą 3 topowe w Polsce kobiecie pisma: Twój Styl, Zwierciadło oraz Vivę. I przyznam bez ogródek, przeglądając je miałam poczucie, jakbym odwiedzała jakąś drogerię, salon kosmetyczny czy po prostu katalog.

Co kilkanaście stron znajdują się w nich reklamy kremu, żelu, maseczki, która odmładza, redukuje zmarszczki, poprawia koloryt czy napięcie skóry! Wszystkie komunikowane są za pomocą tych samych słów kluczy, które stanowią dziś podstawowe narzędzie PR branży beauty: wypełnia zmarszczki, nawilża, ujędrnia, wygładza. Oprócz tego są także mocno nacechowane pozytywnie rzeczowniki jak: piękno, młodość, zdrowy wygląd i mój ulubiony: patent na młodość.

Pokusiłam się nawet na stworzenie drobnych statystyk:

W Vivie, która jest tych trzech magazynów najcieńsza: pojawiły się 4 takie reklamy, w zwierciadle 12, a w czerwcowym Twoim Stylu aż 17! I muszę tutaj podkreślić, że te liczby dotyczą tylko i wyłącznie kosmetyków do skóry!! Nie wliczam pomadek, perfum, odżywek i szamponów do włosów, czy suplementów diety.

Co więcej Twój Styl zwyciężył w ilości próbek takich kosmetyków, które oferuje swoim czytelniczkom, jest ich aż 6: Dermika, Soraya, Lirene, Vichy, Nivea, Eurecin.

To pokazuje dwie rzeczy. Z jednej strony, mamy teraz czasy, w których piękno jest efektem – do którego dąży każda kobieta. Podsyca to oczywiście współczesna cywilizacja pełna narcyzmu i hedonizmu, w której liczą się tylko piękni i zadbani. Na brzydotę i defekty nie ma miejsca ani tolerancji. Piękno jest więc luksusem, zawsze zresztą było, po które jednak współczesne kobiety masowo na miarę swoich możliwości sięgają. Stąd oferta jest zróżnicowana – można kupić krem za 50 pln, ale można i za małe pudełeczko zapłacić 450 pln, nie wspominając już  o tych za parę tysięcy.

Z drugiej strony, niestety mamy do czynienia, co też media nagłaśniają, a psychologowie społeczni alarmują, z ogromnym napieraniem na idealną urodę kobiety XXI wieku. Dziś pięknym nie tylko opłaca się być, ale wręcz trzeba być.

 



niedziela, 15 maja 2011, joanna.stopyra
because everyday is made by beauty

Polecane wpisy

http://www.blogroku.pl/beautypoint,gwe0l,blog.html